Onsdag

Ja idag är det onsdag och nästan halva veckan har gått. Vart tar dagarna vägen? Förstår inte..
 
Hugo blev två månder i söndags, herreguuuuud. Han är fortfarande världens nöjdaste bebis och sover jättebra (peppar peppar). Nu senaste nätterna har han somnat vid 23 och vaknat mellan 6 & 7. Så jag känner mig utsövd ganska ofta. Men jag vaknar ju ändå och måste kolla så han andas då och då. Denna ständiga oro som mamma, hualigen.
 
Imorgon är det dags för Willes första Luciatåg. Jag läängtar! Ska bli så mysigt. Har bakat lussekatter och imorgon ska vi baka pepparkakor som vi ska ta med och fika där efter lussandet.
 
Wille slutar verkligen aldrig att förvåna mig. Har alltid fått höra att han är duktig på att prata men nu har han börjat säga så roliga saker. Om jag t.ex. säger "nej så får man inte göra" eller nått liknande säger han "oooookaaaaj". Eller om jag frågar nått och han inte vet " Inge (som han kallar sig själv) veet inte". Eller om han frågar mig nått och jag svarar jag vet inte säger han "inge inte heller vet". Och det är inte sällan det kommer 5 ords meningar från hans lilla mun. Och jag blir lika förvånad varje gång. Likaså med sånger, han kan jättemånga sånger redan. Han uttalar ju inte alltid orden rätt men han vet liksom vad det ska vara för ord och försöker verkligen få fram dom. Min lilla skrutt som blivit så stor!
 
Nu ska jag snart mata Hugo för sista gången sen tar vi kvällen. Imorgon är Wille ledig från dagis så vi myser nog i sängen en stund på morgonen, definitivt bästa stunden på hela dagen <3
 
Kram

Kommentarer

Design gjord av; Sunkissedsugar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Namn: Matilda Eklöw
Ålder: 20
Bor: Arvika
Civilstatus: Förlovad med Fredrik

Övrigt: 20-årig tjej boende i de värmländska skogarna. Har nyligen flyttat till hus med min Fredrik och våra små hundar Dixon och Mayia. Den 30 september beräknas vår lilla kille i min mage titta ut I min blogg skriver jag bland annat om graviditet, hundar och renovering. Hoppas ni kommer trivas! Kram