Long time no see!

Ja nu har det gått mer än fyra månader sen jag skrev sist. MYCKET har hänt sedan dess. Med Wille framförallt men även med vår familj överhuvudtaget.

Kan börja med att skriva några rader om vår prins Wille. Han har blivit så stor. Förstår inte vart tiden tar vägen. Han pratar jättemycket och säger "mamma, pappa, apa, basse (bamse) battalies (telletubbies), aff aff (farfar), amor (farmor), momo (mormor), offa (morfar), byssa (byxa), töjja (tröja), bil, bastbil (lastbil). Sedan säger han ju massa mer men detta är saker han säger utan att behöva härma. Han kan även en massa djur, han gör lätena när han ser dem. Bääää, muuu, voff, mjaaau osv osv. Så han har lärt sig jättemycket nu på bara några månader. Ser han en tupp säger han kuuukkekuuuu typ. Låter så härligt när han pratar. Man kan inte annat än småle :) Särskilt när han säger battaliis, då han vill se på Teletubbies. Annars är han fortfarande en jättenöjd unge som i stort sett aldrig blir arg. Vet inte hur vi gjort för att få en så nöjd unge, men jag säger peppar peppar annars får jag kanske ångra att jag sagt så ;) Han kommer säkerligen komma in i en trotsperiod snart (har märkt av lite ibland) men det tar vi då. Vi tar en dag i taget :-) Han älskar fortfarande att bada och andra favoriter är att titta på fåglarna (pippi säger Wille), cykla (något vi precis börjat göra men bara hunnit göra två gånger, men då tyckte han verkligen om det), leka med sina bilar och verktyg.

Men jag kan ju börja berätta lite om det andra som hänt. Tror inte det är så många som läser här längre eftersom jag aldrig uppdaterar men nån gång kanske nån kikar in. De flesta vet ju redan om det eftersom vi gått ut med det på Facebook, vår älskade Wille blir nämligen storebror i slutet av september eller början av oktober. Jag tror på det senare. Ska bli väldigt mysigt men jag har så svårt att förstå det ändå. Igår var jag och lyssnade på krakens hjärtljud men jag kan ändå inte förstå det. Går snart in i v.18 men tiden har ju verkligen sprungit iväg nu. När jag väntade Wille gick tiden SÅ sakta, men nu har jag ju honom att ta hand om hela tiden så det går fortare nu.

Nu vaknade prinsen bredvid mig i soffan. Vi har mer saker på g i denna familjen men det kommer jag vänta lite att gå ut med.

Nu får vi hoppas att det inte dröjer fyra månader tills jag får tummen ur och skriver igen. :-)

Kram på er

Kommentarer

Design gjord av; Sunkissedsugar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Namn: Matilda Eklöw
Ålder: 20
Bor: Arvika
Civilstatus: Förlovad med Fredrik

Övrigt: 20-årig tjej boende i de värmländska skogarna. Har nyligen flyttat till hus med min Fredrik och våra små hundar Dixon och Mayia. Den 30 september beräknas vår lilla kille i min mage titta ut I min blogg skriver jag bland annat om graviditet, hundar och renovering. Hoppas ni kommer trivas! Kram