Wille 1 år

Nu äntligen kommer en Wille 1 år. :-)

- Är just nu ca 79 cm lång och väger 13,6 kg. En stor grabb :-)
- Kan säga pappa, mamma, lampa, bmaaa (blomma), däää (där) och säkert nå mer jag glömt nu.
- Tecknar katt, gott, lampa, blomma, vovve, äta, snäll och ibland duktig på teckenspråk.
- Vill hjälpa till hela tiden, om jag ska plocka ur diskmaskin vill han ta ut alla grejer och ge till mig, och om vi har varit och handlat plockar han ut allt ur kassen och ska ställa in i kylskåpet. Min lilla hjälpreda :-)
- Tycker att det är kul att måla med kritor, även om det roligaste är att dra i sönder teckningen efter ett tag :-)
- Fortfarande väldigt nöjd och lättvindig. Charmar alltid alla när vi är och handlar. Han är som en magnet och folk drar sig till honom och pratar med honom hela tiden vilket han tycker är jättekul eftersom han älskar uppmärksamhet.
- Har på slutet börjat bli förbannad när han inte får som han vill. Då vänder han sig om och går några steg för att sedan skrika rakt ut och gärna slå med huvudet i något så det ska göra ont. Väldigt uträknande men försöker att ignorera det och istället ge honom mer fokus när han slutar skrika. Och det verkar som det funkar för nu de senaste dagarna har skriken blivit kortare och han har blivit som vanligt fortare.
- Sov för första gången i helgas utan mig och Fredrik när vi var på kryssning. Då passade mormor och moster Wille och det hade gått jättebra!
- Pratar i stort sett hela tiden. Han säger liksom " da da daa da da da daa daaa daa daa" väldigt ljust. Otroligt gulligt! Värmer liksom i hjärtat när han går runt och pratar för sig själv :-)

Tror det var allt jag kommer på just nu. Men som alltid fyller jag ju på igen om jag kommer på nått :-)

Tänkte lägga upp lite bilder med men sladden är på övervåningen och jag orkar verkligen inte hämta den så det får bli en bildbomb en annan dag!

Kram

Kommentarer

Design gjord av; Sunkissedsugar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Namn: Matilda Eklöw
Ålder: 20
Bor: Arvika
Civilstatus: Förlovad med Fredrik

Övrigt: 20-årig tjej boende i de värmländska skogarna. Har nyligen flyttat till hus med min Fredrik och våra små hundar Dixon och Mayia. Den 30 september beräknas vår lilla kille i min mage titta ut I min blogg skriver jag bland annat om graviditet, hundar och renovering. Hoppas ni kommer trivas! Kram