1a advent

Ja denna vecka blev inte alls som jag tänkt. Klagade ju på att vi var sjuka här redan förra veckan men för min del höll det i sig även denna. Började må dåligt i måndags kväll men sen på tisdagen vaknade jag med hög feber och halsontet från helvetet! Ringde till doktorn och ville få en tid eftersom jag var så säker på att det var halsfluss, men de ville att jag skulle vänta för det kunde gå över av sig själv. På onsdagen fick jag dock nog och ringde igen och krävde att få komma in, visste att det skulle bli bättre fort bara jag fick pencillin så jag stod verkligen på mig. Och jag hade faktiskt rätt, det var halsfluss så nu går jag på penicillin i 10 dagar. Inte så jättekul, jag som precis kommit igång med träningen och allt men jag får försöka röra på mig ändå, om än dock väldigt lugnt dessa dagar.

Idag är det 1:e december och 1:a advent. Jag som älskar jul har verkligen sett fram emot december. Älskar allt mys som är nu, man kan tända levande ljus hela dagarna i stort sett, baka massa, och jag har gjort en paketkalender till Wille så han får öppna ett paket varje dag. Mycket populärt i morse när han fick se den även om det var väldigt svårt att förstå att man bara får öppna ett paket om dagen..

Men dagen började vid halv åtta för Hugo, Wille och mig. Pappa Fredrik fick ligga kvar i sängen en stund till eftersom det var han som matat Hugo på natten. Vi öppnade första paketet i kalendern sen såg vi premiären av julkalendern om barna Hedenhös. Tycker den verkar riktigt mysig så den kommer vi absolut följa nu. Wille satt tyst som en mus och tittade så den verkade gå hem hos honom också.

Efter att vi ätit frukost och gjort oss färdiga tog vi på oss ordentligt med kläder och åkte ut till skogen för att hämta lite granris. Eller ja, lite och lite... Hämtade vääldigt mycket om jag ska vara ärlig. Tycker det är så fint att göra i ordning med det, både inne och ute. När vi kom hem satte Fredrik upp blomlådor som jag köpt och jag fyllde dom med granriset.

Sedan åt vi lunch och efter det var det dags för en tur ner på stan för att hälsa på tomten som var där idag när det var skyltsöndag. Wille blev väldigt förskräckt och ville absolut inte gå nära tomten. Vi kikade lite på honom men sen sa Wille att han tyckte vi skulle "åka hem stället" mao åka hem istället. Vi tog dock en liten tur på stan ändå men sen åkte vi hem ganska tidigt. Blåste så extremt mycket så det var verkligen inge skönt ute.

Imorgon ska Wille på dagis och jag och Hugo ska på mammasamtal på bvc kl 11. Han ska väl dessutom vägas och mätas, alltid lika spännande att se hur han växer. Tycker han är såå stor redan!

Men nu ska Hugo få sitt sista kvällsmål och jag ska borsta tänderna, sen tar vi nog kvällen här. :)

Kram & godnatt

Kommentarer

Design gjord av; Sunkissedsugar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Namn: Matilda Eklöw
Ålder: 20
Bor: Arvika
Civilstatus: Förlovad med Fredrik

Övrigt: 20-årig tjej boende i de värmländska skogarna. Har nyligen flyttat till hus med min Fredrik och våra små hundar Dixon och Mayia. Den 30 september beräknas vår lilla kille i min mage titta ut I min blogg skriver jag bland annat om graviditet, hundar och renovering. Hoppas ni kommer trivas! Kram