Kalas kalas kalas!

Ja nu är det verkligen kalas var och varannan dag! Oktober är en månad då alla fyller verkligen, kul men det blir väldigt dyrt samtidigt. :P

Vi hade en jättemysig marten. Var nere på stan på lördagen och traskade omkring. Köpte inget särskilt, mer strumpor men annars inget speciellt. På söndagen åkte vi ner till stadsparken och matade ankorna och sen tog vi en sväng på tivolit. Vi vann 2 kg toblerone på första lottköpet, ganska sjukt! Men kul var det såklart! På söndag eftermiddag hade vi kalas för Wille. Han fick kläder, leksaker, duplo, traktor, böcker osv. Vi väntade med att ge våra presenter till honom tills födelsedagen och då fick han en bondgård med massa djur och lite böcker av oss med. Han är supernöjd med grejerna, leker jättemycket med det.

I helgas hade vi kalas för Wille igen eftersom inte alla kunde komma första gången. Då fick han ännu mer leksaker, strumpor och en pulka. Sen fick han presentkort till vinterskor (som vi har varit och köpt idag). Jättemycket bra presenter och herregud vad den lilla mannen blir bortskämd, inte bara av mig och pappa Fredrik ;-) Han var supernöjd! Han älskar att vara i centrum och det märks tydligt när vi har folk här :-)

Nu till helgen är det kalas igen. Först för pappa/morfar på fredag och sen för Fredriks bror på lördag. Nästa helg åker vi iväg på kryssning och det är med skräckblandad förtjusning jag skriver det. Har lite ångest över att sova ifrån Wille men tror säkert det kommer gå jättebra. Tror inte han kommer bry sig särskilt, han är nöjd när mormor och moster kommer och passar honom. Det är nog myyycket jobbigare för mig, men jag måste lära mig det så då är det ett bra tillfälle när vi ska iväg på kryssning. Har ju mycket annat att titta på osv då :)

Wille pratar jättemycket nu! Frågar man vart Wille är pekar han på sig själv och säger "där". Så go. Idag fick han som sagt ett par nya vinterskor och dom har han ju varit såå nöjd med så ikväll skulle han ha på sig dom. Och nu efter att ha fått nya skor fick han plötsligt ett väldigt intresse för skor så han var ute och greja i hallen jättelänge. La mina och Fredriks skor i hans vagn, skratta ganska gött när jag fick se det där sen. Undrar så vad han tänker när han gör sånt, vore kul att veta :-) Han ser så fokuserad ut!

Den 23/10 är det dags för bvc igen. Ettårskontroll. Är inte ett dugg orolig eftersom jag vet att han hänger med bra men det ska bli kul att se hur lång han är och vad han väger!

Annars här hemma är det bra med näästan alla. Lille Dixon är lite annorlunda. Kan inte säga att han är sjuk för det vet vi inte om han är. Var hos vetrinären igår eftersom han skriker till då och då och verkligen är mycket mer hängig. Han tog blodprov men dom visade ingenting men nu går Dixon på smärtstillande och blir det inte bättre, utan han fortsätter skrika då och då blir vi skickade till Karlstad för att röntga ryggen. Vetrinären pratade på att det eventuellt kunde vara diskbråck. Så nu är det strikt vila på den lilla herren och så får vi hoppas att han kryar på sig. Min lilla korv!

Nu ska jag gå och lägga mig, är jättetrött! Förstår inte varför för jag sover tillräckligt men undrar på om det kan ha och göra med att det är höst, huaa! Brukar bli trött när det blir så mörkt ute.

Godnatt, kram!

P.s Ska försöka få upp en "Wille 1år " i dagarna, kanske imorgon ;)

Kommentarer

Design gjord av; Sunkissedsugar

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


Namn: Matilda Eklöw
Ålder: 20
Bor: Arvika
Civilstatus: Förlovad med Fredrik

Övrigt: 20-årig tjej boende i de värmländska skogarna. Har nyligen flyttat till hus med min Fredrik och våra små hundar Dixon och Mayia. Den 30 september beräknas vår lilla kille i min mage titta ut I min blogg skriver jag bland annat om graviditet, hundar och renovering. Hoppas ni kommer trivas! Kram